Köpvillkor

Priser och betalning
Alla priser anges inklusive moms.
Våra betalningar sker via Klarna eller Clearhaus. Clearhaus är förvalt alternativ, önskar ni istället nyttja Klarna så tryck på Klarna symbolen. Tänk på att alltid ange korrekt epost, mobilnummer och personnummer för att kunna nyttja alla betalalternativ.
Betalar du via kort dras pengarna från ditt kort när vi aktiverat betalningen i vårt system vilket normalt sker inom en vecka.

Ångerrätt
Jaktretrieverklubben säljer primärt medlemskap, prov och träningar. Då detta är medlemskap eller betalning av ett evenemang finns ingen ångerrätt.
För fysiska produkter som köps via webshoppen gäller ångerfrist på 14 dagar. I ditt meddelande till oss (info@jaktretrieverklubben.se) ska det tydligt framgå att du ångrar dig samt ditt ordernummer. Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottog din vara. Varan ska vara i ursprungligt skick och får därmed undersökas av dig men ej användas.

Personuppgifter
När du handlar via oss godkänner du att Clearhaus alternativt Klarna hanterar dina personuppgifter, läs mer här: https://www.klarna.com/se/dataskydd/ https://www.clearhaus.com/privacy/

Leverans
För fysiska produkter levererar vi endast inom Sverige. Leveranstid ut från vårt lager kan vara upp till en vecka.

Ej uthämtade paket
För paket som ej hämtas ut av dig som kund och därmed returneras till oss förbehåller vi oss rätten att ta ut en retur- och hanteringsavgift på 150 SEK.

Garanti & reklamation
För köp av fysiska produkter gäller 1 års garanti och 3 års reklamationsrätt.

Retur
Retur till oss sker på egen bekostnad, undantaget vid reklamation. Returer ska skickas som paket, ej mot postförskott.
Vid ångerrätt ska du returnera din vara snarast möjligt efter att vi godkänt din returbegäran via epost.
Vi betalar vid retur tillbaka vad du betalat för din vara inom 30 dagar.

Avanmälning
För avanmälning till prov gäller Workingtest- respektive Markprovsreglementets regler. Du hittar våra reglemente här.
Avanmälning till öppen- eller följsamhetsträning är möjligt enligt samma riktlinjer som för prov.
Avanmälning till träning med tränare är ej möjligt. Dock är det normalt tillåtet att sälja sin träningsplats vidare till något annat ekipage på motsvarande nivå om inget annat anges för den specifika träningen. Meddela isåfall Jaktretrieverklubben vem du sålt din plats till.